A világ hetedik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója, a Forvia, újabb mérföldkőhöz érkezett. A kínai BYD akkumulátor- és autógyártóval kötött partnerségét Európára is kiterjeszti, amelynek köszönhetően Magyarországon is együtt dolgoznak majd - jelentette be a vállalat kedden.
Finnország hétfőn tartózkodott az Európai Unióban a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett ideiglenes vámokról szóló szavazáson – közölte kedden a finn uniós nagykövetség egyik tisztviselője. Az ügy hátterében az áll, hogy az Európai Bizottság tanácsadói szavazást kért az uniós tagállamoktól arról, hogy továbbra is alkalmazzák-e a Kínából importált elektromos járművekre kivetett, jelenleg 37,6%-os vámokat.
Magyarország a soros európai uniós elnöksége idején is minden meg fog tenni annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a kereskedelmi háború Kínával, mivel az súlyos károkat okozna a kontinens számára - figyelmeztetett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap Budapesten.
Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.
Nem jó a vásárlóknak, az európai autógyártóknak és a fejlesztéseket sem szolgálja, hogy az Európai Bizottság péntektől ideiglenes büntetővámokat vezet be a Kínából behozott elektromos autókra - kommentálta a döntést pénteki Facebook bejegyzésében Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési ügynökség vezérigazgatója, kormánybiztos.
A kínai Zeekr leállítja elektromos járműveinek értékesítését Oroszországban, a céggel együttműködő orosz autókereskedőket a döntéssel kapcsolatban levélben értesítették Kínából - írja az MK.ru.
Malajzia csatlakozni kíván a BRICS-csoporthoz, szorosabb kapcsolatokat keresve a globális déllel. Anwar Ibrahim miniszterelnök Li Csiang kínai miniszterelnökkel tárgyalt a csatlakozásról, és kérte Peking támogatását - írja a Nikkei Asia.
A kínai autógyártók egyre hangosabban követelik, hogy Peking emelje meg az importált európai benzinüzemű autókra kivetett vámokat. Ez válaszlépés lenne arra, hogy Brüsszel korlátozta a kínai elektromos autók exportját - számolt be szerdán a Global Times, a Kínai Kommunista Párt egyik lapja.
A kínai autógyárak 2023-ban először adtak el több autót, mint amerikai társaik. A kínai márkák 13,4 millió járművet értékesítettek, szemben 11,9 millió amerikai autóval - jelentette a CNBC.
Az iparági átalakulás részeként egyre több értékesítési csatornán lehet autót venni, de nemcsak a digitalizáció, hanem az elektromos autók forradalma is megváltoztatta az igényeket, a gyártók, kereskedők következő lépéseit. A mobilnet és a mobilfizetési lehetőségek emellett olyan új szolgáltatásokat tettek lehetővé, mint az autómegosztás. Az új fogyasztási szokásokról, trendekről volt szó az Automotive Business in CEE Region konferencia délutáni előadásai és beszélgetései során.
Jelentős változások mennek végbe a régió autókereskedelmi piacán, felgyorsult az iparági konszolidáció, növekvő ütemben történnek felvásárlások; átalakulnak az értékesítési modellek, a fogyasztók egyre több csatornán tudnak bekapcsolódni a vásárlási folyamatba; a márkáknak külön fenntartott nagy telephelyeket elkezdték felváltani a multimárkás kereskedések. De mi áll a változások mögött és milyen hatása lesz ezeknek a változásoknak az autókereskedelmi piacra? Erről kérdeztük Müllner Zsoltot, az AutoWallis Csoport igazgatóságának elnökét. Hasonló témákról lesz szó a június 5-én megrendezésre kerülő Automotive Business in CEE Region Conference 2024 konferencián.
Vlagyimir Putyin elutasította Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter aggályait a kínai túltermelés világgazdaságra gyakorolt hatásáról, állítva, hogy a piac magától kiegyensúlyozódik – írja a Reuters.
Korábban a Tesla kihívójának is kikiáltott Lucid Group bejelentette, hogy 6%-kal, azaz mintegy 400 fővel csökkenti az Egyesült Államokban foglalkoztatottak számát, ezzel bővítve azon elektromosjármű-gyártók sorát, amelyek az iparág növekedési nehézségei miatt jelentős munkerő-optimalizálásba kezdtek.
Szegeden épít gyárat a BYD, most az is kiderült, hogy a kínai gyártó következő üzeme Törökországban épülhet fel, írja a Bloomberg.
A Reuters úgy tudja, hogy megszakadtak a tárgyalások a Volkswagen és a Renault között, amik arra irányultak, hogy a két konszern együtt fejlesszen olcsó elektromos autót.
Az egyik legnagyobb kínai magántulajdonban lévő autógyártó, a Great Wall Motor egyik vezető tisztségviselője a kínai autóipar többletkapacitásra vonatkozó nyugati bírálatokat megalapozatlannak és valótlan állításnak minősítette.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Végső megoldás: atombomba?
A Szilícium-völgy legnagyobb vállalatai fognának össze.
Szomorú módja ez egy karrier lezárásának.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?